Hyvästeistä.

Muistatko lapsuudesta tai nuoruudesta sen tunteen, kun kesä- tai rippileiri, mökkireissu tai kyläily mummolassa tuli päätökseensä? Kun silmäkulmaan kohosi kyyneliä, koska tuntui että kokonainen elämä olisi loppumassa.

Minä olen aina vihannut lähtöjä. Sitä kuplan puhkeamista, ihmisten hyvästelemistä. Sunnuntaina nieleskelin auton etupenkillä kyyneliä, ahdisti. Vaikka vietinkin juhannusta 2 ystävän ja 20 tuntemattoman ihmisen seurassa, olisin halunnut tuoda kaikki kotiini. Tai jäädä ikuisesti siihen nuotiolle istumaan, mökin portaille tuijottamaan nousevaa aurinkoa ja laiturille kuuntelemaan veden liplatusta.

Tällä kertaa ahdistus oli voimakkaampi kuin monen aiemman lähdön kohdalla, edes musiikkileirillä hyvästelty teinirakkaus ei tuntunut näin pahalta. (Kolmen päivän ehta ryyppäys saattoi tuoda oman mausteensa…) Minua pelotti autossa yksinäisyys. Jokainen metri vei kauemmaksi muista ihmisistä. Vaikka seuraava etappi olikin vanhempieni luona, tunsin olevani yksin.

Juttelimme ystävän kanssa juhannusyönä parisuhteista ja deittailusta. Hän sanoi, että ei osaisi kuvitella itseään tällä hetkellä suhteeseen kenenkään kanssa, pelkkä ajatuskin ahdisti. Ja siinä GT kädessä minä tokaisin, että minä en halua olla yksin. Minä osaan olla yksin ja olen onnellinen, mutta kaipaan elämääni jonkun, jonka kanssa jakaa asioita. Jonkun, joka silittää päätä silloin kun en saa unta, joka ottaa syliin huonon päivän päätteeksi, joka yöllä heräämättäkin nappaa takaisin kainaloonsa. Kaipaan niitä asioita, joita ystävät eivät valitettavasti voi elämääni tuoda, vaikka he tekevätkin askeleistani keveämpiä ja päivistäni iloisempia.

Minä haluan jonkun, jolle voin osoittaa hellyyttä. Tehdä aamupalaa sänkyyn, tehdä ruokaa työpäivän jälkeen odottamaan. Jonkun, jonka vain minä voin saada hymyilemään silloin kun mieli on maassa. Jonkun, joka on minulle tärkeintä elämässä, jota voisin rakastaa.

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s