Koska tämä loppuu?

Noh, nostetaanpas nyt kissa pöydälle…
Olen aloittanut tämän kirjoituksen jo aiemmin, avannut sen kymmeniä kertoja, lisännyt lauseita ja/tai poistanut niitä.
Olen viime aikoina toiminut useammankin ystävän/kaverin/tuttavan terapeuttina ja olkapäänä heidän ihmissuhteidensa koukeroissa. Olen (ainakin omasta mielestäni= osannut valita oikeita sanoja, olen purkanut solmuja ja saanut heidät ajattelemaan asioita uusistakin näkökulmista, helpottanut heidän oloaan.
Olen kehottanut puhumaan asioista niin kuin ne ovat, pureutumaan asioiden oikeaan ytimeen. Olen onnistunut näkemään heidän tekosyidensä läpi, käskenyt purkamaan ne kaikki pienistä valheiden ja itsellekin uskoteltujen ajatusten säikeistä punotut peitot pois sen ytimen ympäriltä.

Nyt minun on aika riisua itseni päältä ne turhat tekosyyt ja valheet.
Nimittäin…

Voin keksiä useita syitä sille,
miksi en tällä hetkellä halua deittailla
miksi en halua panostaa Tinder-keskusteluihin
miksi en edes ladannut Tinderiä uuteen puhelimeen.

Monet niistä ovat kuitenkin vain syitä, joita haluaisin niiden olevan.
Yleisin käyttämäni perustelu, jota olen hokenut niin paljon, että lähestulkoon uskon siihen itsekin on: ”Ei mulla oo nyt aikaa tähän”.

Bullshit.

Thats-Bullshit-GIFS
On valintani tehdä ylitöitä tai ottaa läppäri mukaan kotiin ja jatkaa nakuttamista sohvalla.
On valintani lukkiutua kotiin ja upota sarjojen ja kirjojen maailmaan.
On valintani täyttää viikonpäivät muulla ohjelmalla niin, ettei vapaailtoja jää kuin viikonlopulle, ja nekin ovat miltei elokuun loppuun asti täynnä enemmän ja vähemmän suunniteltua ohjelmaa.

Totuushan on se, että minä ikävöin vielä.
Minä olen unissani tutussa sylissä,
tuttujen käsivarsien tiukassa, mutta hellässä puristuksessa.
Saan suudella häntä, upottaa sormet hänen hiuksiinsa.
Painaa otsan otsaan vasten, nauraa yhdessä.
Näen monia samankaltaisia unia viikossa.
Ja ne päättyvät aina luopumisen tunteeseen, menettämiseen.

Päässä pyörivät ajatukset tuntuvat hullunkurisilta.
Miten voi ikävöidä näin paljon jotakuta, joka on satuttanut niin paljon?
Miksi järki ei onnistu lyömään tohjoksi tunteiden muodostamia ajatuksia – ajatuksia, joissa ei ole mitään järkeä?

Uuden puhelimen kanssa voi menettää hermonsa, kun asentaa jokaisen sovelluksen uudestaan ja selvittää kaikki unohtuneet käyttäjätunnukset ja salasanat.
Hyvä puoli siinä on se, että toisen numeroa ei ole pakko siirtää, keskusteluhistoria jää vanhaan puhelimeen ja myös valokuvat.

Kuinka kauan kestää, että ikävä helpottaa?
Koska erosta pääsee yli?

4 thoughts on “Koska tämä loppuu?

  1. Voih sua ❤ Mä huomasin tätä lukiessani, että mulla on vähän samoja fiiliksiä yhtä tiettyä israelilaista kohtaan yhäkin…vaikkakin onnistuin "maailmanmatkallani" laastarisuhteilemaan yhden toisen tyypin kanssa, joka olisi voinut olla mainitun tyypin isoveli (kansalaisuus mukaanlukien). 😉 Kyllä se siitä kai ajan kanssa. Pus.

    Liked by 1 henkilö

  2. No heipparallaa, täällä eräs ketä olet kyllä päässyt terapoimaan enemmänkin 😉 tosin viime aikoinahan tämä mun suhderäpeltäminen on ollut enempi surkuhupaisaa ja on saatu enempi hyviä nauruja tästä kuin ehkä niinkään syväanalyysejä 😉 ja hyvä niin!

    Mutta. Mä tiedän että tuntuu ahdistavalta kun se oma ajatusralli jatkuu ja jatkuu vaan. Ja tuntuukin varmasti aiheelliselta kysyä että koska tämä loppuu? Mutta, mä luulen että osittain helpottamisen taika onkin siinä. Kun lakkaa miettimästä sitä että miksi vieläkin ja kauan tää kestää? Vaan nyt ehdasti potee, suree, käsittelee ja sitten pääsee yli. Tai ainakin selville vesille. Deittimaailmahan ei mihinkään katoa eli mikään kiire sulla ei ole. Aika on oikeasti armollinen, ole säkin ❤

    Liked by 1 henkilö

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s